Dziś: | 688 | |
Wczoraj: | 730 | |
Ten tydzień: | 3473 | |
Poprzedni tydzień: | 4169 | |
Ten miesiąc: | 2348 | |
Poprzedni miesiąc: | 12619 | |
Od początku: | 2091878 |
Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków |
Urząd Miejski | |||
Wpisany przez Administrator | |||
poniedziałek, 16 sierpnia 2021 14:54 | |||
Jest to narzędzie informatyczne służące gromadzeniu i udostępnianiu informacji na temat ogrzewania wszystkich budynków w całym kraju. Pierwsze udostępnione funkcjonalności umożliwiają mieszkańcom elektroniczne przesłanie deklaracji za pośrednictwem portalu zone.gunb.gov.pl lub w wersji papierowej za pośrednictwem gminy. Gromadzone dane dotyczą posiadanych oraz używanych źródeł ciepła, a ich zakres został dostosowany tak, aby każdy mieszkaniec i zarządca budynku był w stanie w prosty sposób przekazać wiarygodne informacje.
Kto powinien złożyć deklarację? Informację o używanych i posiadanych urządzeniach grzewczych powinien przekazać każdy właściciel budynku mieszkalnego lub niemieszkalnego. W przypadku budynków wielorodzinnych obowiązek ten powinien wypełnić zarządca zbiorczo dla części lub całego budynku.
Do kiedy mamy czas? Każdy właściciel lub zarządca budynku ma obowiązek złożenia deklaracji w wersji elektronicznej lub papierowej w ciągu 12 miesięcy od uruchomienia bazy, czyli od 1 lipca 2021 roku do 30 czerwca 2022 roku w przypadku istniejących urządzeń grzewczych. W przypadku nowopowstałych urządzeń grzewczych termin ten wynosi 14 dni od uruchomienia źródła ciepła.
Szczegółowe informacje nt. CEEB są dostępne tutaj: https://www.gunb.gov.pl/strona/centralna-ewidencja-emisyjnosci-budynkow-faq
|